Magical, natural conditioner for lashes-Vaseline and Castor Oil/Magiczna, naturalna odżywka do rzęs-Wazelina i Olej Rycynowy


Castor oil and vaseline is a mix, which I use from a long time. This is why I decided to write a review of magic, natural lash conditioner.

I use the oil and vaseline about one year, maybe a bit more, maybe a bit less. My lashes always was so weak, thin and short. On the left side, I don't know why I had no a few lashes, so I just had a hole between the lashes. It was so annoying becouse after using mascara my eyelashes looked like glued. I had to use only one layer of mascara. I didn't have much money to buy expensive lash conditioners and I also was afraid about cheap lash conditioners becouse I have really sensitive eyes. I was looking for something natural for lashes and I found some informations about great effect of castor oil and vaseline. I had the vaseline at home and pharmacy located next to my house, so I bought the oil. The oil costes about 1-1,25 EUR in Poland, so it's reallt cheap.
Ok first let's have a look how the vaseline and oil works.
--------------------

Olej rycynowy i wazelina to mieszanka, której do rzęs używam od dawna, dlatego w końcu postanowiłam napisać recenzję na temat magicznego działania tej naturalnej odżywki.

Oleju i wazeliny używam, od około roku, może trochę więcej, może nico mniej. Moje rzęsy zawsze były słabe, rzadkie i krótkie. Po lewej stronie z nieznanych mi przyczyn brakowało kilku rzęs, co sprawiało, że miałam tam widoczną dziurę. Szczególnie widać ją było po pomalowani rzęs, dlatego malowałam je dość delikatnie. Nakładałam tylko jedną warstwę tuszu, ponieważ po nałożeniu dwóch rzęsy wyglądały jak sklejone, bo kto domyśliłby się, że tam po prostu jest dziura. Nie stać mnie było na drogie odzywki do rzęs, a tych za kilka złotych się bała, ponieważ mam bardzo wrażliwe oczy. Wtedy wyczytałam o dobroczynnym działaniu wazeliny i oleju rycynowego. Wazelinę miałam w domu a aptekę pod nosem, więc kupiłam olejek, który kosztuje w granicach
4-4,50 zł

Zacznijmy najpierw jak działa wazelina i olej rycynowy. 


Petroleum Jelly is just a simple by-product of the refining the petroleum. We can find it in many different cosmetics, but in my opinion it's not so good for our skin. It clogs pores, impedes the absorption of nutrients, accelerates ageing process, it is not absorbed by the skin, don't have nutritional values, doesn't allow breath the skin, what means that toxins are not eliminated from the skin. If someome use the vaseline for a long time, it also can dry the skin, becouse the skin stop to produce the lipids. So why it is still in the cosmetics? It is there becouse the petroleum is a 
good, natural and really cheap moisturizer.
In my opinion it is worth to avoid the cosmetics with mineral oils. I don't know how it works in different countries, but in Poland there's many grandparents and many moms that have used only Nivea crem and grey soap for face care and they 
have beautiful skins, even if paraffinum liquidum is a second ingredient in this cream. Maybe in these time we have more pollutions on the streets, heavier make up, skins are more sensitive and we have bigger pores on the face or something. Maybe you have any different ideas why was like that? 

Despite everything petrollum jeally works well on our lips, hands, lashes and brows, but you must be careful, becouse it stays in our body - in kidneys, liver or lymph nodes. Guys, we don't need this shit in the body, remember :D
--------------------
Wazelina to pozostałość po destylacji ropy naftowej. Znaleźć ją można w wielu 
produktach kosmetycznych, co moim zdaniem nie jest zbyt dobre dla naszej cery, ponieważ zatyka pory, utrudnia wchłanianie substancji odżywczych, przyśpiesza procesy starzenia, nie wchłania się, nie ma wartości odżywczych, nie pozwala  oddychć skórze, przez co toksyny nie są wydalane z organizmu. Przy zbyt długim stosowaniu wysusza skórę, ponieważ przestaje ona produkować lipidy. Dlaczego więc znajduje się w kosmetykach? Znajduje się tam, ponieważ dobrze nawilża, daje dobry poślizg i jest bardzo tania, do tego naturalna. 

Warto unikać kremów, balsamów i innych produktów z olejami mineralnymi, jeśli tylko mamy taką możliwość. I tak wiem, że nasze babcie używały tylko kremów Nivea, myły twarz szarym mydłem i były piękne, ale wydaje mi się, że nasze cery trochę się zmieniły; mamy więcej zanieczyszczeń na ulicach, cięższy makijaż, pory szybciej wchłaniają brud, cery są wrażliwsze. Może macie inne pomysły, dlaczego wtedy kobiety lepiej reagowały na wazelinę? 
Pomimo wszystko wazelina świetnie działa na suche usta, dłonie i rzęsy, które nawilża. Jednak trzeba uważać, by parafina nie dostała się nam do ust, ponieważ nie odkłada się ona w organizmie - w nerkach, wątrobie czy węzłach chłonnych, a po co nam taki śmieć w organizmie prawda? 
 


Castor oil is a vegetable oil derived from the Castor Bean seed in its purest form. It contains omega-9 acid and many necessary vitamins. This is why the castor oil is great for our hair, eyelashes and brwos. It's amazing for your hair - they are darker, denser and stronger. Also you can use the oil in OCM method, becouse it absorbes sebum well. Remember, that if you will use this oil alone, without any base oil, it can dry your skin or hair. 
--------------------

Olej rycynowy pozyskiwany jest z egzotycznej rośliny zwanej Rącznikiem Pospolitym. Olej bogaty jest w kwasy omega-9 i wiele niezbędnych witamin, dlatego świetnie odżywia nasze włosy, rzęsy i brwi. Dzięki temu olejowi włosy stają się ciemniejsze, bardziej gęste i mocniejsze. Olej rycynowy również świetnie nadaje się do metody oczyszczania OCM, ponieważ dobrze pochłania nadmiar sebum, reguluje jego działanie i głęboko oczyszcza. Pamiętajmy jednak, że stosowany sam, bez oleju bazowego wysusza i ściąga skórę.
 


In my opinion mix of these two oils is great if you want to have really nice lashes and brows. I don't have pics how my lashes looked before using, but you have to belive my words. The hole in my left lash is full of new lashes, both of my lashes are denser and I almost don't loos them. I can't say if they are darker, becouse my lashes and brows are naturally dark. 
If I have to say something about brows, the mix of the oil and vaseline works amazing with them. I had really thin brows, but now I want to have my coveted shape of eyebrows, so I can say, the mix works, they are growing faster. Also I always add a few drops to my mixture of oils for my hair. 
---------------------

Moim zdaniem połączenie tych dwóch produktów, nakładanych z umiarem, pozwoli nam uzyskać naprawdę ładniejsze rzęsy i brwi. Nie mam zdjęć jak wyglądały moje rzęsy i brwi wcześniej, więc uznałam, że nie warto również dodawać zdjęć jak wyglądają one teraz, więc musicie mi wierzyć na słowo. Dziura w rzęsach uzupełniła się, stały się one o wiele bardziej gęste i wypada ich stanowczo mniej. Czy są ciemniejsze? Nie wiem, bo z natury mam ciemne rzęsy jak i brwi. Co do brwi, to mieszanka działa zbawiennie na ich porost. Staram się osiągnąć odpowiedni kształt i długość brwi, po tym jak regulowałam je praktycznie do zera. Lewa brew jest już prawie gotowa i w końcu wygląda tak, jakbym chciała. Teraz obserwuję jak szybko odrastają mi włoski na prawej brwi. Minusem tego jest to, że niepotrzebne nam włoski również odrastają szybciej. Kilka kropel oleju rycynowego dodaję też do mieszkanki do olejowania włosów. 
 


For the end, check out the most often faced names of Vaselline in cosmetics :)
----------------------
Na koniec sprawdźcie najczęściej spotykane nazwy Wazeliny w kosmetykach :) 

- Parrafinum Liquidum
- Parrafin
- Parrafin Oil
- Isoparrafin
- Synthetic Wax
- Petrolatum
- Mineral Oil
- Ceresin ( Mineral Wax/Wosk Ziemny)
- Isododecane
- Isohexadecane
- cera Microcristallina
- Ozokerite ( Mineral Wax/Wosk Ziemny)


Have a nice day, and read the INCI/ Miłego dnia i pamiętajcie o czytaniu składów :D

9 comments:

  1. Stosuje olejek rycynowy i super się sprawdza :)

    ReplyDelete
  2. Kiedyś stosowałam olejek rycynowy jednak nie zauważyłam zbyt dużych efektów i niestety miałam wrażenie spuchniętych dolnych powiek mimo nakładania oleju tylko na górne rzęsy. Mimo to chyba zrobię drugie podejście. O wazelinie do stosowania na rzęsy nie słyszałam, ale na pewno spróbuję :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może spróbuj nałożyć cieńsza warstwę olejku, to podziała lepiej, tak samo z wazeliną, by nie przesuszyła powiek ani delikatnej skóry pod oczami :) :)

      Delete
  3. ja zawsze mieszam wazelinę z olejkiem ;)

    ReplyDelete
  4. Nigdy nie stosowałam żadnej wazeliny, ale chyba po Twojej opinii sobie ją kupię!

    Pozdrawiam cieplutko <3

    million-slow.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Nie przepadam za olejkiem rycynowym - nie sprawdził się przy pielęgnacji włosów i chyba trochę się do niego zraziłam... Tę wazelinę za to lubię stosować przy natłuszczaniu skrajnie suchych fragmentach mojego ciała :)

    ReplyDelete
  6. muszę w końcu wyprobowac wazelinę ^^
    ja olej rycynowy stosuję na paznokcie :)

    http://dalenadaily.com

    ReplyDelete
  7. U mnie olejek rycynowy nie przyniósł żadnych efektów. Dobrze wiedzieć pod jakimi nazwami kryje się ten produkt.

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Karolinka's beauty and makeup , Blogger